Dağları Oyan İnsanlar: Manazan ve Taşkale

2161

Anadolu medeniyetler beşiği…Pek çok insanı,  iklimi ve kültürü farklı zamanlarda ve aynı zamanda barındırabilmiş. Her noktasına gittiğimizde bizi şaşırtan kültür, insan ve yapılarla karşılaşıyoruz.

Haritamız:

Karaman’da otelimizi ayarladıktan sonra Yeşildere yönüne ilerliyoruz. Yolda ilerlerken önümüzde yüksek bir duvar belirmeye başladı. Merakla ilerledikten sonra su bendi olduğunu anladığımız yapının arkasında su beklerken bomboş bir arazi bulduk. Arkası da önünüde bomboş. Yüksekliği ise yaklaşık 30-40 metre.

Dere üzerindeki köptü ilgimizi çekince onu da karelemeden geçemiyoruz.

Manazan mağaraları insanlar tarafınan oyulmuş mağaralar. Görünce dışarıdan olan büyüklüpü epeyce etkileyici. Bu mağaraların M.S.6.yy. oyulduğu tahmin edilmekte.

Manazan mağaraları toplam beşkattan oluşuyor. Katlar arasında erişim 8-10 metrelik bacalar tarafından yapılmakta. Bacalarda bulunan ayak yerleri ile tırmanılmaktaymış.Bugün ise demir merdivenler bulunmakta.

Her bir kata yörede isimlendirme yapılmış: At meydanı, Kum Kale ve Ölüler Meydanı. 3.Kata çıkınca büyüklük ve oda sayısına oldukça şaşırıyoruz. Hepimiz oldukça etkileniyoruz. Sözler yetmiyor. Görmek lazım.

Katlara yaklaşık 1×1 metrelik bacalardan erişim sağlanıyor.

Dış manzara:

Katlardan inerek çevreyi geziyoruz.Tahrip edilmiş duvar:

Manazan Mağalarından devam edilince Taşkale’ye varıyoruz. Taşkale tam anlamıyla büyüleyici. Bugün halen kullanılan duvardaki tahıl ambarlarını görüyoruz. Tahıl ambarlarını kapıları hatta bazılarında asma kilitleri görebilmek mümkün.

Duvarda tırmanmayı sağlayan basamaklar var.Nuray tırmanmayı deniyor ancak o kadar da kolay değil…

2 YORUMLAR

1. Merhabalar.
    Gezilerinizi ilgi ile izliyorum hepsi harika tebrik ederim…
    Ben daha çok kullandığınız araç BMW R1200 C ‘yi merak ediyorum…Bu konu hakkında beni bilgilendirirseniz almayı düşündüğüm araç hakkında karar vermemi kolaylaştıracaksınız.Şimdiden teşekkür eder çalışmalarınızda başarılar dilerim.
    Hayırlı yolculuklar…

2. Merhaba,
    BMW R1200C Türkiye değil, kıtaları gezebileceğiniz bir makina. Yaklaşık 280 KG ağırlıkla ağırlık merkezinin altta olması, boxer motor keyfi ve sürüş rahatlığı mükemmeldir. Türkiye’de az sayıda bulunmaktadır. Maalesef eşimle motor kazası geçirdikten sonra motosikletlerimizi hepsini sattık. Önce kullanın, mutlaka keyif alacaksınız.

CEVAPLA

Please enter your comment!
Please enter your name here