İnönü Yolundaki Mağaralar

1866

İzmit bölgesinde keşfedilen mağara sayısı çok fazla değil.  Aslına bakarsanız Türkiye genelinde keşfedilen mağara sayıs çok fazla değil. Yanıbaşımızda bulunan mağaraların sayıları ve toplam uzunlukları düşünüldüğünde Türkiye bunların gerisinde kalıyor. Ülkemizde doğal mağara sayısının 35.000-40.000 adetlerde olacağı tahmin ediliyor. Şu ana kadar 2500 tanesi bulunmuş durumda.

İzmit gezimizi beraber çalıştığımız ekibimizle birlikte yapıyoruz. Bu gezimizde iki mağara ziyaretimiz olacak. Sonrasında ise İnönü Yaylasında dinlence..Gezi etkinliğimiz bu sefer kalabalık. Bir minibüs ve iki araçla seyahat ediyoruz.

Ilk durağımız sabah kahvaltısı için Mahirin yeri.Mahir bu bölgedeki arkadaşımız. Mahir yeri özel olduğu gibi kendisiyle de farklı. Bulunduğu yeri koruyor, doğaya zarar vermeden hizmet ediyor. Bu bölgeyi bizler kadar seviyor ve koruyor. Pek çok kez dağlara tırmanmadan önce Mahir’den bilgi alarak ilerledik.

Derenin hemen kenarında kurulu masalarımız ağaçlardan süzülen güneş ile aydınlanıyordu. İşte o kare:

Karnızımızı doyurduktan sonra İnönü yaylasına çıkmadan önce Porsuk Mağarası..Porsuk Mağara’sının alt girişinden girip pek çok arkadaşımıza mağara deneyimini tatdırıyoruz.

Sonrasında Tepecik köyü üzerinden İnönü Yaylasına gidiyoruz. İnönü Yaylası İzmir ile Pamukova arasındaki Samanlıdağları zirvesinde yer alıyor. Uzun ince yayla Köknar ağaçları arasında kalan vadide yer alıyor.  Yaylanın ortasından akan dere yaz aylarında kurusa da pek çok canlıyı barındırıyor. Bunların başında semenderler geliyor.

Yayla’nın sakinleri her geçen gün artıyor. Son iki senede yolu düzeltilen yayla ise bu sakinlerinin dışında günü birlik gelen ziyaretçileri tarafından az da olsa kirletilmeye başlandı. Umarım ki artan ziyaretçi sayısı ile burası daha iyi korunur hale gelir.Son geldiğimde motosikletli gençleri dereden geçmemeleri konusunda uyarmış ve olumlu tepki almıştım. Motosikletli gençler eğlence için geçtikleri derenin sularını bulandırdıklarını ve tekerlek izleri ile yaylada güzel izler bırakmadıklarını onlara anlatmayı başarmıştım. Onlar gibi benim de motosiklet sevdam olduğunu söyleyince daha iyi dinlemişler ve haklı bularak bu faaliyetlerine son vermişlerdi. Umarım onlarda devamını getirirler.

Hava güzel, yayla ise yemyeşil önümüzde yer alıyor. Çalışam ekibimizle birlikte bu güzel havanın tadını çıkartıyoruz.

Yaylada güzelce yiyip içtik.  Mangal başı ekibi son derece iyi çalıştı ve hepimizin karnını doyurdu.

Bu sırada İnönü Mağarasına tekrar giriş yaptık. Suları iyice çekilen mağarada ilk defa bu kadar ilerleyebildik aslında. Girişten kısa bir süre sonra sifonlanan mağarada ilerleyemedik ama yeni mağaracı ekip buz gibi su içinde kısa da olsa ilerledi. Ancak sifon yapan yerden geri dönmek zorunda kaldı. Ilk tecrübelerini elde eden kişiler için bir gün içinde iki farklı tecrübe oldu.

Yaylayı her ne kadar bırakmak istemesek de ileryelen zaman bunu olanaksız kılıyor. Yaylayı bırakarak güzel bir geziyi daha sona erdiriyoruz. Bir sonraki zamanda tekrar ziyaret etmek üzere yaylayı terk ediyoruz. Umarız bir sonraki gelişimizde temiz ve zarar verilmeden bulabiliriz ümidi ile İstanbul’a doğru yol alıyoruz.

Biblo dönüş yolunda yarı uyudu, yarı yolu seyretti. Her şeyi rahat görebildiği ve yukarıdan bakabildiği minibüsü sevdiğini anladık.

CEVAPLA

Please enter your comment!
Please enter your name here