Ihlara Vadisi

1639

Ihlara Vadisi Göreme bölgesinde görmek istediğimiz doğal güzelliklerden. Ihlara vadisine kısa da olsa vakit ayırmak istiyoruz.Ihlara vadisini oluşturan ve ortasından akan Melendiz çayının sayısız fotoğrafını izlemiştik. Milyonlarca yıl alan bu doğal oluşumu görmek için sabırsızlanıyoruz. Ihlara Vadisi’ne giden yol da bir o kadar güzel.

Ihlara Vadisi Aksaray’a yakın sayılabilecek mesafede. Nevşehir’den Aksaray’a giderken Derinkuyu tarafından gidilebiliniyor.

Yol üzerindeki Hasandaığı muhteşeme manzaralar sunuyor.

Yolumuz üzerindeki Acı Göl’e doğru bir ara içeri giriyoruz.

Volkanik olan bu bölgede Hasan Dağı’nın volkanik tabakası her yeri kaplamış durumda. Çevrede obsidyen bulmak çok da zor değil.

Ihlara Vadisi volkanik olan yüzeyde fay kırığı ve Melendiz çayının aşındırması ile oluşmuş. Vadinin zaman zaman derinliği 110 metreyi buluyor. Bu etkileyic vadinin uzunluğu yaklaşık 11 Km.  Ihlara vadisine biz Ihlara Köy’ünden doğru inmeye karar verdik.  Ihlara tarafında bulunan tesis’den manzara oldukça güzel.

Tam aşağı inecekken kalabalık bir grupla karşılaşıyoruz. Meğersem Devlet Bakanlarımızdan biri buradaymış. Kim olduğunu öğrenemiyoruz ama kalabalıktan uzakta kalmak için burada karnımızı doyurmaya karar veriyoruz. Yemekler ve fiyatlar fena değil. Bu süreçte Ihlara Vadisinin yukarıdan doyasıya seyrediyoruz. Melendiz çayının yeşil sularının sesini kolaylıkla duyabiliyoruz.

Vadinin kenarlarında yer alan dik duvarlar görülmeye değer. Duvarlarda bulunan mağara ve oyuklar gözümüden kaçmıyor. Bunların bazıları Kilise olarak 10.yy’da yapılmış.

Kalabalık dağıldıktan sonra Ihlara Vadisine merdivenlerden iniyoruz. Biblo bu süreçte çok heyecanlı. Merdivenler inerken ilk kilise bizi karşılıyor.

Vadi tabanına indiğimizde tahta köprüyü görüyoruz. Biblo hemen tahta köprüye yönelip karşıya geçiyor ve çayırda koşturuyor.

Melendiz çayının yanından ilerleyerek vadi içinde yol alıyoruz.

Vadi içindeki kaya duvarlar sanki bizi koruyor..Alçakta olan vadiden sanki başka bir iklim hakim.

Vadide gördüğümüz kadarıyla 6 kilise bulunuyor. Bu kiliselerin duvarlarında bulunan resimler günümüze kadar ulaşmıştır. Vadide kiliselere ait yön levhaları oluşturulmuş durumda. Bu levhaları izleyerek kiliseleri bulmak son derece kolay.

Sümbüllü Kilisesinden kareler:

Ihlara vadisini seven Biblo genelde önden gidiyor. Bizim fotoğraf çekmemizi beklemediği zamanlar da oluyor.

Yaklaşık 1 saatlik yürüyüşümüz sonunda bir çay bahçesine geliyoruz. Burada dinleniyoruz.

Saatlerimiz 17.00’ye yaklaşıyor. İstanbul’a dönüş yolculuğumuzun artık başlaması gerekiyor. Bu yüzden geldiğimiz yoldan geri dönüyoruz.

Tam Ihlara vadisinden çıkacakken Biblo’yu internet’ten tanıyan hayranları ile karşılaşıyoruz. Biblo’ya iel fotoğraflar çekildikten ve sevilmeler yapıldıktan sonra Ihlara Vadisine inen bol merdiveni çıkıp İstanbul’a doğru yola koyuluyoruz.

CEVAPLA

Please enter your comment!
Please enter your name here